ארגונומיה במקומות עבודה








בשנים האחרונות חל שינוי ברמת המודעות של מעסיקים לחשיבות של השקעה בבריאות העובד. מקומות עבודה רבים, בעיקר הגדולים ובעלי המשאבים שבהם, החלו להשקיע בפתרונות שונים לשיפור ביראות העובד וזאת בעיקר מסיבות שתורמות לארגון עצמו.
ייעוץ תזונתי, הקמת חדר כושר במקום העבודה ופתרונות ארגונומיה שונים הם שירותים שלא מעט בעלי חברות נדרשים להם היום לצורך השקעה בבריאות העובדים.
אמנם מדובר בהשקעה לא מבוטלת, אך היתרונות שהיא מעניקה לעובדים ומנהלי החברות הם עצומים ומצדיקים את ההשקעה.
היתרונות עבור העובד הם די ברורים ואין צורך לפרט אותם יותר מדי. ברור כי ככל שהמצב הבריאותי של העובד טוב יותר הוא מרוצה יותר. אך היתרונות עבור המעביד הם רבים ויש להם משמעות גם ברמת הפרט וגם ברמת הכלל. הוכח כי מי שמשקיע בבריאות העובדים מקבל תמורה מיידית ומשמעותית- פחות היעדרויות של עובדים בשל מחלה, פחות תשלומי פיצויים לעובדים, פחות תחלופה של כח אדם, פחות פציעות של עובדים. כל הדברים הללו הם רווח נקי למעביד, כאשר גם העובד, כמובן ,נהנה מהיתרונות.

מה כולל ייעוץ ארגונומי


ארגונומיה היא מדע שחוקר את הקשר בין האדם וסביבת עבודתו. כדי לקבל ייעוץ ארגונומי מוצלח ויעיל, חשוב לחפש חברה שמתמחה בתחום, בעלת ידע וניסיון בעבודה עם ארגונים דומים.
ייעוץ ארגונומי מתחיל בחיפוש אחר גורמי הסיכון הקיימים בסביבת העבודה, תוך צפייה באופן בו העובדים עושים בה שימוש. לאחר שלב איתור הסיכונים, מתבצעת הערכה של פוטנציאל הפגיעה ודרגת חומרתה האפשרית ולבסוף, לאחר שקלול כל הנתונים, חברת הייעוץ מגישה הצעות לשיפור תוך שימוש בפתרונות ארגונומיה יצירתיים וחדשניים.
כאשר מנהלי החברה מאשרים את המלצות הייעוץ הארגונומי ומחליטים ליישם אותן, מתחיל שלב היישום של הפתרונות וגם בכך ניתן לקבל סיוע מחברת הייעוץ.
ארגונומיה בסביבת העבודה משתנה כמובן בהתאם לפי סוג הפעילות הנפוץ בה. ישנם דגשים ופתרונות שונים לעובדים עבודה משרדית מול מחשב ולעובדים במפעלים. אך ישנם גם דגשים שנכונים לכל סביבת עבודה והם חייבים להתקיים בכל מקום- הקפדה על זמן מנוחה של העובדים במהלך היום, תנאי הסביבה כמו תאורה, טמפרטורה ואיכות האוויר צריכים להיות אופטימליים, התאמת הריהוט והמכשור לצרכי העובד וכמובן הקפדה על עומס מתון והגיוני הם תנאים בסיסיים שצריכים להתקיים בכל סביבת עבודה.
ייעוץ ארגונומי מקצועי יכול לשפר הרבה את ביצועיו של ארגון בכך שהוא משפר את בריאות העובדים וכך גם את רמת המוטיבציה והיעילות שלהם.



תגובות

רשומות פופולריות