החשיבות של ארגון אירועים לעובדי החברה




בשנים האחרונות יותר ויותר מעסיקים מבינים כי ישנה חשיבות רבה לשביעות רצונם של העובדים בחברתם. מחקרים רבים כבר הוכיחו מזמן כי ישנו קשר ישיר בין יחס טוב לעובדים ובין יכולת הצמיחה של העסק.
כאשר מדברים על שביעות רצון בקרב העובדים, נהוג לחשוב מיד על נושא השכר. השכר הוא אמנם מרכיב עיקרי ואולי החשוב ביותר עבור העובדים אך הוא בכלל לא המרכיב היחיד שקובע את מידת שביעות הרצון. מעסיקים שהשכילו להבין זאת, משקיעים היום משאבים רבים בשיפור רווחתם של העובדים ורואים פירות להשקעתם במהרה.
כאשר רוצים לדאוג לרווחתם של העובדים, חשוב לבנות תכנית שנתית מקיפה ומגוונת שתדאג למערך שלם של פעילויות והטבות לעובדים, שיחזק את תחושת השייכות שלהם לארגון, שיעלה להם את המורל ויחזק להם את המוטיבציה. 
אמנם לא כל חברה יכולה להרשות לעצמה פינוקים והטבות כמו חברות ההייטק הגדולות, גוגל, מיקרוסופט וכו', אך כל מעסיק יכול וצריך להשקיע בעובדיו במידה בה הוא יכול להרשות לעצמו, על מנת לתת להם תחושה טובה ולגרום להם לרצות להשקיע בחזרה. 

כיצד משפרים את שביעות רצונם של העובדים

-ארגון ימי כיף- יום כיף לעובדים הוא דבר חשוב מאוד. השגרה היומיומית השוחקת, אפרוריות המשרדים וסדר היום הלחוץ מצריכים אוורור מדי פעם. ארגון יום כיף לעובדים הוא אפשרות מצוינת לשבירת השגרה ויציאה מהלחץ. יום כיף יכול לכלול פעילויות ספורטיביות שונות, סדנאות מגוונות ואפילו צפיה משותפת בהקרנה פרטית של סרט- כל דבר שיהיה שונה ומיוחד יעשה את העבודה ויגרום לשיפור תחושתם של העובדים וכן יתרום לגיבושם.

-יחס אישי באירועים- חתונה, יום הולדת, לידה ועוד סוגים של אירועים אישיים הם הזדמנות טובה להראות לעובדים עד כמה אכפת מהם. ברכה אישית מהדרגים הגבוהים, מתנה אישית ומיוחדת ואפילו חגיגה קטנה במשרד, יגרמו לתחושה טובה אצל העובד ויתרמו לתחושת המשפחתיות והשייכות שלו למקום העבודה.

-בונוסים- לא תמיד אפשר לשפר את שכרם של עובדי החברה. נכון שהעלאה בשכר היא מרכיב מרכזי בשביעות רצונו של העובד, אך גם בונוס מיוחד וחד פעמי יכול לעשות פלאים. תגמול עובד על השקעה מיוחדת מצידו, על הצלחה יתרה בתחום עבודתו, יגרום לו לדעת ששמים לב אליו באופן מיוחד ומוקירים לו תודה. בונוס לא חייב להיות כספי, הוא יכול להיות גם בצורה של מתנה או שוברים וקופונים שונים ואפילו יציאה לחופשה מטעם העבודה, כבונוס אישי או קבוצתי.

-ארגון אירועי חברה- חוץ מיום כיף לעובדים, ישנה אפשרות גם לארגן אירועים לעובדי החברה. אלו מתקיימים בדרך כלל מחוץ לשעות העבודה וכוללים מופע מיוחד שהוזמן לצורך האירוע, ארוחה טובה וחלוקת מתנות למזכרת. לאירועים כאלה בדרך כלל מגיעים העובדים גם עם בני זוגם וכך משתפים גם את סביבתם הקרובה בתחושת השייכות למקום עבודתם.

ניתן לתכנן אירועים שונים ולהשתמש בדרכים שונות ומגוונות על מנת להעניק לעובדים יחס טוב ומתגמל. מה שחשוב הוא שכל מעסיק יציב את הנושא גבוה בסדר העדיפויות שלו ולא ייקח את עובדיו כמובנים מאליהם. זוהי הדרך הטובה ביותר לשמר צוות עובדים מרוצה, מסור ואפקטיבי לארוך זמן.


תגובות

רשומות פופולריות